Tijdelijk financieel medewerker nodig? Ik ben ook interim inzetbaar, bijvoorbeeld als een financieel medewerker langere tijd afwezig is. Met een rugzak vol ervaring in de boekhouding pak ik de werkzaamheden snel op. Van het afhandelen van binnenkomende facturen en het boeken en monitoren van intercompany rekeningen tot het inboeken van bankafschriften en indienen van (internationale) btw-aangiften. Extra handen nodig bij het voorbereiden van het jaarwerk? Geen probleem.
Btw vind ik een fascinerend onderwerp. Ik vind het een sport om de btw-aangifte makkelijk en begrijpelijk te maken door het proces slim in te richten. Ik bespaar niet alleen tijd voor mijn klanten; ik zorg er vaak ook voor dat je meer geld verdient. Weet je bijvoorbeeld dat je via de Nederlandse Belastingdienst buitenlandse btw kunt terugvragen als een bedrijf uit de EU die in rekening brengt?
Bij langere afwezigheid van een van de medewerkers zorg ik ervoor dat het bestaande financiële proces gewoon doorgang vindt. Met een frisse blik zie ik vaak verbeterpunten die, altijd in overleg, ingevoerd kunnen worden. Bijvoorbeeld het maken of aanpassen van standaardformulieren. Zo boek je tijdwinst op de financiële administratie, zelfs als ik weer weg ben.
Zo zorg ik voor de nodige rust, zonder dat je veel tijd kwijt bent aan het inwerken van een nieuwe kracht. Fijn voor je bedrijf en fijn voor de medewerker die bij terugkomst niet tegen een achterstand aanloopt.
Systemen waar ik ervaring mee heb zijn: SAP, JDEdwards (Oracle), ISP, Accountview, Exact en Navision. MSOffice is ook bekend terrein. Nederlands is mijn moedertaal, maar voor Engels draai ik mijn hand ook niet om.